reklama

S dovolením? Už je dovolené!

Priznám sa, že najskôr som chcel túto tému poňať viac politicky a možno aj jemne kriticky. Ale keďže som si ako legitímny člen tejto republiky, svojprávny držiteľ občianskeho preukazu nesplnil svoju povinnosť a ako zodpovedný mešťan nešiel voliť, prakticky nemám právo tu frfľať. : ) Takže som sa zameral skôr na to, ako si nás naši kandidáti do mestského zastupiteľstva "varili" počas predvolebnej kampane.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Nemôžem si pomôcť, ale komunálne voľby v Topoľčanoch sa mi toho roku zdali o niečo viac "akčnejšie" , ale zase na strane druhej ich priebeh nepredčil svoju predchádzajúcu históriu suchými heslami, stovkami plagátov kandidátov na mestských pútačoch či stenách budov, vchodových dverí panelákov, bočných sklách autobusov (chvalabohu, že ich "necapli" aj na predné sklá hneď do zorného pola šoféra, pretože tie "chúdence" autobusy miestami pripomínali skôr jazdiaci bilboard ako dopravný prostriedok), či dokonca s jedným kusom som sa stretol aj na toaletách jedného nemenovaného reštauračného zariadenia v Topoľčanoch. Meno konkrétneho pána, ktorý sa na mňa usmieval z predvolebného plagátu primeranej kvality a grafickej úpravy počas vykonávaní mojej potreby nebudem menovať a ani komentovať, pretože je to pre mňa veľmi intímny moment a nerád by som ho tu rozoberal. : ) Ale aj kvôli zmienenému potencionálnemu (či už súčasnému) pánovi poslancovi, ktorý by to mohol zobrať aj osobne. : ) Kam tým mierim? Nápaditosť a kreatívnosť kampane stála za 10 dkg tresky v "Občerstvení u mäsiarov" blízko autobusovej stanice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netvrdím, že kandidáti si majú pozývať na námestie Klaudiu Fischer či Schifer či ako sa volá...: ) len hovorím, že trocha tesnejšej interakcie s občanmi by nezaškodilo. Ak sa mýlim, tak sa vopred ospravedlňujem, ale nevšimol som si, že by nejaký kandidát usporiadal verejné stretnutie alebo diskusiu o dianí v meste, o aktuálnych problémoch v jednotlivých mestských častiach alebo o problémoch občanov. Mám tým na mysli verejnú diskusiu ako má byť - malý priestor, niet úniku - občania vs kandidát (i). Namiesto toho volebná kampaň prebehla "v tichosti" na stenách, vývesných plochách a toaletách ( : D). Ja neviem ako to vnímajú ostatní, ale volebné programy kandidátov (hlavne poslancov) som si nikde nevšimol. Jediné, čo som si všimol, boli plagáty so žoviálnymi úškrnmi "chlapcov a dievčat" kde jasne svietila ich stranícka príslušnosť či nepríslušnosť. : ) Vždy keď som prechádzal popri nejakej volebnej tabuli či plagáte, vždy ma napadlo to isté. Áno, ste mi sympatická pani, máte krásny golierik na kostýme a úsmev vyretušovaný vo fotoshope, ale čo ja ako volič s tým? : ) Neviem kto ste?!Viem síce aké je vaše zamestnanie, ale ako ja môžem vedieť, čo vy ako zdravotná sestra chcete ponúknuť svojim programom tomuto mestu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aby to nevyznelo tak, že to celé pútam iba na ženy a naznačujem tým, že nie sú vhodné do komunálnej politiky, tak spomeniem aj mužskú časť. : ) Apropo. Podľa môjho názoru by mali mať ženy vždy nejaké zastúpenie v politike, či už komunálnej alebo tej tzv. "veľkej". Vo veľa krajinách (a aj u nás) sa ukazuje, že sú platnými a schopnými hráčmi na politickom poli. Tak teda. Mužská časť .Tiež ničím nezaujala. Okrem hesiel typu (parazfázujem): "Vráťme Topoľčanom jeho niekdajšiu dôležitosť" či už ošúchanému "Budujme spoločne prosperujúce mesto" ma nič iné neupútalo. Teda ani tieto heslá ma neupútali. : ) Ale jedno predsa. Jeden pán kandidát chcel rázne skoncovať s protekciou a zadlžovaním. To boli slová do bitky teda! Len (a teraz sa nechystám obhajovať jednu či druhú stranu alebo politické hnutie) neviem s akým zadlžovaním chcel "pán kolega" skoncovať. Pokiaľ viem, tak Topoľčany ako jedno z mála miest v SR nečerpá žiadny problematický úver a ak to správne sledujem, tak nemá ani finančné ťažkosti (zatiaľ). Ak sa mýlim, tak potom sorry. Kde má potom toto heslo opodstatnenie?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ešte k tomu sloganu o tej dôležitosti. Ja si nemyslím, že naše mesto je nejaký zapadákov (no metropola zrovna nie sme) a že by sme potrebovali nejak vyzdvihnúť našu "slávu". Možno keby sa tu zase začalo variť pivo, tak by sme boli opäť "na pretrase". : ) Kam tým zase mierim? Myslím si ,že tie predvolebné heslá boli takpovediac smiešne, archaické a scestné. Prečo tam nezaznelo niečo také ako: "Zvýšme bezpečnosť na našich cestách a uliciach!" alebo "Vyčistíme naše verejné priestranstvá od odpadu! " alebo "Podporíme väčšiu výstavbu verejných športovísk!" alebo "Vymeníme tvrdé drevenné sedačky v kinosále" ! :D Znie to trápne, ale je to aspoň k veci, nie?: ) Týmto celým chcem naznačiť , že kampaň sa len veľmi málo venovala súčasným problémom občanov, ale dala na veľkohubé heslá o prosperite a "temnej" strane nášho mesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som už spomenul, nechcel som komentovať politiku či zloženie nového zastupiteľstva, ale neodpustím si trochu vybočiť a kriticky sa vyjadriť aj k tejto téme. Je všeobecne známe, že účasť na komunálnych voľbách býva nízka. Nedovolím si tvrdiť, či je to tým, že by sa ľudia možno málo zaujímali o to, čo sa okolo nich deje alebo či už pri pohľade na "veľkú" politku stratili chuť voliť. Pravda je však taká, že komunálna úroveň je úplne iný svet, než ten, ktorý sledujeme v správach o pol ôsmej. Tu nesedí 150 pánov a dám a nerozhodujú niekedy až mechanicky o zákonoch, ktoré sa týkajú nás všetkých na Slovensku. Tu sedí (tuším : ) ) 21 poslancov, ktorý sú nám bližšie ako tá zostava v Bratislave. Vidia a pociťujú každodenné problémy, pretože v nich reálne žijú a potýkajú sa s nimi. A mali (a dúfam, že aj chcú) by tieto problémy riešiť. Nie je jedno, či tam bude sedieť ten, či onen pán alebo dáma. Pretože len kompetentný človek s chuťou do práce vo svojom meste môže niečo zmeniť a nie ten, ktorý si kupuje hlasy za krígeľ piva či hlása o "bielej budúcnosti" našich detí.

Na záver chcem ešte povedať, že som si povšimol veľa kandidátov z radov mladých ľudí. A čím ďaľej, tým ich je viacej. Čo je podľa mňa veľmi pozitívne. Vopred sa ospravedlňujem tým, ktorých možno táto myšlienka urazí, ale naozaj nechcem naznačovať to, že "starší" človek je na nič. Len tvrdím, že topoľčianske mestské zastupiteľstvo by už mohli vymeniť ľudia "noví", a "mladší "s novými myšlienkami a nadšením, pretože ja som zaregistroval len "malú korekciu" toho zátúpenia, ktoré tu pôsobilo predtým. A to som nechcel hovoriť o politike a kritizovať!! Ach! No, nepomohol som si...: )

A na úplný záver....: ) Chcem zaželať budúcim kandidátom lepšiu kampaň než bola táto tohtoročná. Nemusia variť guláš ani dávať pivo zadarmo či "usmievať" sa na nás spoza záclonky v MHD. Stačí hodinová diskusia s ľuďmi a ušetríte naše lesy, sebe peniaze a naše nervy! : )

Dávid Hrdý

Dávid Hrdý

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáŠkola, základ života! : )Verejne o verejnomSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu